Niedawno została uruchomiona nowa usługa online Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii we współpracy z Ministerstwem Finansów, polegająca na dodaniu możliwości uzyskania zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami za pośrednictwem internetu.
W celu skorzystania z tej możliwości należy założyć konto w serwisie biznes.gov.pl oraz wybrać odpowiednią usługę. Poniżej znajduje się link do właściwej podstrony Ministerstwa:
https://www.biznes.gov.pl/opisy-procedur/-/proc/751-zaswiadczenie-o-niezaleganiu-w-podatkach
Po złożeniu wniosku online urząd sprawdzi twój wniosek, czy zawiera wymagane informacje, np. numer NIP. Jeśli brakuje informacji lub popełniłeś błąd, urząd wezwie cię do ich uzupełnienia w podanym terminie. Będzie to 7 dni. Jeśli nie uzupełnisz braków we wniosku w wyznaczonym czasie, to twoja sprawa nie będzie dalej załatwiana.
Zaświadczenie potwierdzające sytuację podatkową urząd może zostać przesłane w formie elektronicznej lub przesyłką pocztową – o ile zostanie to zaznaczone we wniosku. Zaświadczenie można też odebrać w urzędzie.
Do wniosku należy dołączyć: